Tuesday, June 21, 2011

macam mana boleh ade rambut ni?

assalamualaikum

haaa puisi sudah,cerpen pon sudah post.kali ini nak update sedikit pasal chef.mesti korang terfikir fikir kan ape kaitan chef dengan tittle entry ni kan?hahaha.ade kaitannya.jangan risau sila baca dulu apa yang ade kaitan dengan dua entiti ini.

ok,aku selalu jugalah macam makan kat luar bila da bosan yang amat.tak pon jenjalan kat shopping complex ke mesti akan singgah kedai untuk makan tak kiralah untuk breakfast ke lunch ke hi tea ke dinner ke mesti singgah makan kat kedai kalau ade kat luar.

ok kaitannya macam ni.sering kali aku makan kat luar,hidangan yang aku pesan mesti ade rambut kat dalam.haaa bukan mesti la.selalunya lah.silap cakap pula.selalunyalah ade je rambut kat dalam masakkan yang aku pesan.tension betul aku

nak masak tu biarlah betul betul menjaga kebersihan.masak untuk orang pula.kalau masak untuk diri sendiri ade rambut tak pe.ni tak pepasal da terbantut makan.bayangkan tengah makan,tetibe ade rambut kat dalam masakkan itu.itu kalau perasan.kalau tak perasan,kan da makan rambut?

kepada chef chef diluar sana yang berkhidmat untuk business tolong lah prihatin dengan kebersihan terhadap masakkan yang akan dihidangkan kepada orang ramai.orang bayar untuk makan hidangan yang disajikan.bukan hidangan yang telah dicemarkan dengan benda yang tak patut.sila beware la wahai chef diluar sana.

bukan kedai masakkan biasa je.kadang kadang kedai fast food yang terkenal aku pergi pon ade juga rambut dalam menu yang dipesan.aku pon tak faham lah macam mana diorang buat kerja ni.kata chef,mestilah menitik beratkan kebersihan sesuatu hidangan.haih.

bukan nak complain.memang aku tak pernah complain kalau ade rambut dalam menu yang aku pesan.aku buang rambut tu aku makan je,tapi tak seronok la kan makan hidangan yang macam tu.rasa cam terkilan sekejap la menu yang dipesan dihidangkan macam tu.

itu nasib rambut.kalau bulu lain?haaa mau tak muntah?


Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

8 comments:

Fyqa said...

huihhh >,<

K said...

kadang bukan semua salah chef, pelayan pon ada jugak yang tak jaga kebersihan XD

AnakPakZohar said...

erghhh... unlike2.... patutnye kene jaga kebersihan tau... dah tau bukak kedai, kene lah hygiene.. lau ayah kite , die komplain tau..

Ai-Sis said...

fyqa;hahaha mengapa yee?

Ai-Sis said...

sergeant keroro; haha.memang la.tapi selalunya chef yang salah sebab dia yang buat masakkan.pelayan hanya hantar je.tak sentuh pon makanan tu melainkan pinggan je.haha

Ai-Sis said...

yadz;hahaha.unlike?haha.memang pon.tak tau la asal.haish.geram.memang nak komplain tapi tula.rasa cam takde mood nak makan balik pon ade.haha

nurshaf said...

jus nak shared: salah satu cara santau, adalah melalui kaca, rambut, dalam makanan.
beware! mulakan dengan bismillah ok :)

Ai-Sis said...

fiq;hehe.terima kasih atas info :)