Thursday, June 23, 2011

doodles?

assalamualaikum.

haaa ape itu doodles?ramai yang tahu rasanya kan?sejenis kuih sedara mara apam balik.sedap.ok tipu je.hahaha.nak update pasal doodles pula.haa kalau korang nak tahu doodles tu sejenis kartun yang dilukis sendiri oleh pemilik blog untuk menceritakan sesuatu situasi.gambar kan mempunyai 1001 maksud?sebab itu la ade.




ini lah contoh doodles yang dibekalkan oleh encik google.watak cartoon.


ok rata-rata yang aku lihat,pengunaan doodles ni da semakin femes dan meluas dikalangan blogger.hampir la 80% blog yang aku blog walking memakai doodles.tak tau la sekarang ni trend pakai doodles ke ape kan,memang banyak la doodles dalam entry diorang.








inilah pengunaan doodles.menerangkan sesuatu situasi itu.


hahaha pelik jee.bukan ape aku sebenarnya lebih suka pakai gambar yang macam abstract skit la sebab nampak lawa skit.tapi setiap orang mempunyai citarasa masing masing kan?so terpulang la kepada tuan empunya blog untuk guna yang mana satu.*pemalas nak lukis sebenarnya*
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

10 comments:

Unknown said...

aku serius noob giler tang melukis2 ni.doodle pun tak reti.lidi2 je

Gary Asip said...

haahaha...macam minat gak ngan doodle ni tapi x berapa reti buat... hahaha...
cuba tengok kat sini :

http://tutogaryasip.blogspot.com/2011/06/fungsi-scroll-untuk-widget.html

Alif Haris said...

hahaha .. gua lukis orag lidi je :D

CikTeddyCorner said...

i love do0dle^^

Ai-Sis said...

syaimz;hahaha same la kita

Ai-Sis said...

gary;cuba la buat kalau minat.haha

Ai-Sis said...

alif haris;pon boleh.hahaha :D

Ai-Sis said...

cik teddy;ye ke?haha.peminat doodles la ni.haha

NuSaNa NoSa 91 said...

di klgn blogger pompuan, benda ni cam dh jd addicted.. sbb comel kot~ ^_^

Ai-Sis said...

nu sana nosa;hahaha lelaki pon ade :D