Thursday, June 2, 2011

Hangat:mengaku tiada dara tapi masih bermaruah! (part 2)



assalamualaikum.

haa kali ni dapat dah cerita yang terbaroo tentang budak berumur 14 tahun ni.tak tahu lah betul atau tidak sebab terbaca dalam sebuah blog ni yang menceritakan kisah sebenar budak berumur 14 tahun ini.blogger ini siap print screen penjelasan yang diberikan oleh daten milano ni.

penjelasan yang diberikan adalah seperti berikut

ex i rogol i.dia main dengan i sebab terpaksa :( so sekarang dia dalam penjara.lagi 2 bulan dia digantung mati.


tak tahu lah benar ataupun tidak.mungkin hanya kerana semata-mata nak cover line balik je kot sebab isu sampai satu malaysia tahu pasal cerita budak takde dara ni.jadi terpulang pada anda semua untuk menilai adakah benar ataupun tidak.

bagi pendapat saya,sekiranya benar tentang apa yang dikatakan,dia tak perlulah nak cerita dengan bangga pasal dia dah tak ada dara.tak patut.dalam Islam sendiri da cakap tak boleh mendedahkan aib orang mahupon diri sendiri.

sekarang rasanya dah terlambat sangat untuk memperbetulkan apa yang dah salah.jadi ambillah ikhtibar yang sepatutnya.jadikan tauladan pada masa akan datang.gunakan akal sebelum membuat sesuatu yang mungkin akan memberi kesan negative terhadap diri sendiri.fikir sebelum bertindak.

btw,saya sangat suka dengan apa yang diboldkan oleh pemilik blog ini.sangat tepat apa yang dicoretkan.semoga kita mendapat manfaat dan pengajaran dari apa yang berlaku.

click sini untuk ke blog beliau.

tidak berapa lama kemudian.dalam blog adinda evans ini pula terdapat sebuah entry yang dinamakan SEMAK.agak terkejut dengan apa yang dicoretkan didalam itu.mereka hanya memberi nasihat,tapi tidak diendahkan malah lagi melawan.tak makan saman agaknya.

mari baca apa yang dicoretkan.


click untuk melihat dengan lebih jelas.

sekarang ni,anda nilailah sendiri tindakan beliau.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

2 comments:

alexa yussida said...

die ckp semak mungkin sbb ramai yg busybody..keji maki hina die..kalau org hina kita mgkin yg nasihat tuh kita xnmpk,rasa nak marah dkt yg kutuk kita je kan ? :)

mmg silap die bukak aib sndiri tp ape hak org yang duk sebarkan dan mengeji tuh?mereka guna harsh words dan hina rupa die..itu sgt rude..:)

Ai-Sis said...

memang ramai yang busy body pon.tapi nak buat macam mana,perkara yang macam ni,semua nak busy body,tapi perkara lain tak mo pula.

perkara itu,lumrah lah bila ada yang dipandang hina.saya pon tak tahu lah.hati manusia susah untuk dijangka.