Friday, June 17, 2011

kenapa tetibe je ni?



assalamualaikum

kenape laa tetibe dengan aku ni?huh?dari tadi kerja nak marah orang je."seth tan" mana yang merasuk kepala otak dan hati aku ni?runsing betul aku dibuatnya.pantang ade benda yang tak kena je mesti nak marah.gilo ko apo den ni?

haih.da solat sunat dan baca quran pon macam takde effect awal awal.lelama baroo macam berkurang skit rasa nak marah orang ni.tadi hampir terlepas kat ahli keluarga sendiri sebab banyak sangat bertanya sesuatu yang merimaskan aku.tapi berjaya dikawal serta merta.

akal telah buta dalam menjinakkan api kemarahan diri tapi hati menyedarkan serta merta tentang api itu yang boleh menjadi musuh ketika membara.alhamdulillah tak meninggi suara tadi cuma marah dalam hati sahaja.huh kalau tak,tak tau la ape nak jadi.

banyak sangat fikir pelbagai benda kot sampai rasa nak marah itu menguasai diri dengan serta merta.tak pon sebab tak cukup rehat.aku sendiri buntu dengan apa yang da jadi da ni dengan diri aku ni yang tetibe senang sangat berubah mood.da macam perempuan datang bulan dah.haih.

bahaya betul marah ni bila dah kuasai diri.maaf kepada sesiapa yang terkena tempias.tak bermaksud untuk melepaskan rasa tu kat yang berkenaan atau sesiapa pon.maaf.aku hanya insan biasa yang kadang kala terlepas juga api kemarahan itu.maaf.

diharapkan bila da pejam mata dan dizinkan oleh Allah untuk berjaga lagi selepas ini,api kemarahan ini akan reda dengan serta merta.insya~Allah.doakan yang terbaik untuk aku ye kawan-kawan.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

4 comments:

Unknown said...

huhu...

Mekz's! said...

secara psychology nya klo dlm keadaan marah, kte tarik nafas dalam dalam lepas tu lepas, buat ulang ulang kali smpai rasee lega sikit..then bru la kte start amik wuduk then solat sunat and so on. try igt balik sebenarnye ape masalah yg besa sgt tu smpai marah meluap luap, then, bile pk balik, xde bende pn sebenarnye, sume bole settle, prasaan tu je (ye la syaitan dh bertenggek, ni sekadar pandangan dn pendapat shj, okies. tc!

Nur Syazana Mohammed Sani said...

ustazah zana ajar ,. kalau mara ,. teros g wuduq ^^

*zana perlu kan pertolongan cikit ,. click sini ,.
http://syazanasani88.blogspot.com/2011/06/mohon-kerjasame-blogger-sekalian.html

Jemari MonteL said...

dtg bulan lewwteeewwwwww ;p