Friday, February 18, 2011

cemburunyaalaahh.

assalamualaikum semua yang tak pernah jemu nak menatap entry blog yang tah hape hape tentang kemengarutan yang dicatitkan.selamat datang dan selamat membaca kepada semua sekali.tadi ade terbaca blog kak Dhia Delisha tentang holidaynya di langkawi.

terasa sangat cemburu dengan family yang suka pergi sana sini bercuti.serius jeles.yela family saya bukanlah orang yang suka pergi holiday ke tempat tempat menarik.dalam malaysia ni,yang pernah pergi dengan family cuma perak dan johor bharu je.itu pon balik kampung.selain itu nak g holiday dengan family memang tak pernah.

yelah dalam keluarga saya yang paling bongsu.abg yang 1st dan 2nd masing masing kerja.jadi kalau pergi holiday tu,abg yang 1st dan 2nd memang takkan pergi.alasannya dah ade plan dah untuk hari tersebut.dah lah jarang mak ayah ajak pergi holiday.kalau pergi holiday pon dalam selangor jer.tak keluar pon dari selangor.

jeles betul bila tengok kawan kawan pergi holiday merata-rata tempat.kan best kalau saya pon boleh pergi holiday macam diorang pergi.takde la terasa terperap je kat perak,selangor dan johor bharu je.kadang kadang tu teringin la juga nak pergi tempat lain,tapi faham faham jela,mak selalu cakap "semua tempat takde ape yang menarik dan best pon.buat ape pergi.bazir duit je" itu la yang selalu mak cakap bila saya tanya pasal holiday.

seumur hidup tak pernah pergi holiday dengan family.selalu pergi ikut sekolah je.itu pon dalam selangor juga.sekali je pergi pahang ditaman negara untuk camping.sebab itulah kalau ade camping memang pantang kalau saya tak pergi join sebab boleh pergi ke tempat tempat lain sambil melancong.itu jelah cara alternatif untuk keluar dari terperap je kat satu tempat.

tapi masa sekolah dulu,mak selalu tak bagi juga ikut pergi camping.banyak kali pergi ke tempat yang menarik seperti g langkawi,g kedah,g perlis dan sebagainya.memang rugi betul,melepas.tapi dah mak tak bagi nak buat macam mana.bagi mak,akademik lagi penting.selalu kena marah juga bila minta izin nak ikut pergi camping.sampai da macam fobia nak minta.tapi disebabkan hati dah kata nak ikut pergi melancong ala-ala camping tu,saya tebalkan muka untuk bertanya.kadang kadang jelah boleh ikut.

memang saya tak nafikan akademik itu bagus untuk ketika keluar bekerja.tapi ini kan zaman sekolah.zaman remaja.takkan nak duduk menghadap buku je memanjang kan?sebagai seorang remaja,masa ini jelah masa untuk mengumpul segala kenangan dan pengalaman untuk dijadikan cerita yang indah ketika dah kerja nanti.yela da kerja nanti,mana ade masa nak pergi sana sini lagi.nanti bila orang tanya dulu study buat ape je?best tak?,dah terkedu dah nak cerita.yelah study duk menghadap buku je tak g memana.terasa segan jugalah bila ade orang tanya macam tu.

haih...serius saya berasa cemburu dengan family yang selalu pergi holiday.
nikmatilah selagi yang boleh ketika berholiday.

T.T
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

4 comments:

Unknown said...

alaaa shiannyaa....xpe2..t da besar, da kawen t...g la ngn husband n anak2 k...akak lg la...family x pnh g holiday even once...tp da besar, g holiday ngn kwn2, t nak kawen ngn husband plak...insyaallah lepas kawen...hehe...jgn sedey2 k...

Ai-Sis said...

errr kak,saya lelaki la kak.wekekeke.patutnya saya pergi dengan isteri dan anak anak.hahaha.erm.tu la tapi lambat lagi la nak pergi holiday tu kalau perancangan macam tu =(

Unknown said...

owh...yeke...gagagagaga...lucunya...
typing error...sorry....

Ai-Sis said...

hahahaha,takpe takpe ;p