Friday, February 25, 2011

situasiku.



assalamualaikum semuaaaaa.CAK CIK CAK!!!haaaaaa.bukan CICAK yee.tapi kita main CAK CAK.hahaha.dah lamaaaa gilaa tak update blog.*lama ke?*terasa rindu untuk mencoretkan sebuah entry.hehehe.actually banyak sebenarnya nak update,tapi terlalu sibuk dengan kekangan daripada pelbagai situasi.haihhhh.tolong bunuh saya macam dalam cerita SAW boleh tak?*takpayahlahtakot*tension tahap gaban ni dengan banyak benda nak kena buat dan settlekan secepat mungkin...ok mari kita tengok situasi yang meng-stress-kan diri,jiwa,hati,otak,akal dan sewaktu dengannya lah.*kansenangcakapsatubadanje?*

situasi 1


aku merasakan tension bila banyak benda yang perlu disettlekan dan mengejar masa.lebih lebih lagi kalau tahu last minit ataupon kerja datang berlambak tetibatiba jer datang macam pisau terbang tah dari mana tetiba nak kena submit dalam masa bebehrahpahhahrih je.ceritanya begini.*dabebelpepanjangbarunakstartcerita*aku diberikan tugas iaitu process ke next stage dalam membuat short drama.iaitu bahagian script.memang tension habis la bila ade ahli QUIK Production buat perangai plak.merajuk dengan ahli yang lain,meeting pasal script dia tak datang.pergh mengelegak jugak la aku.sendiri cakap pasal commitment tapi sendiri yang buat perangai.aku pon tak boleh nak buat apelah,terpaksa bersabar selagi yang termampu.kalau nak diikotkan hati,memang aku nak jumpa nak marah dia.tapi sabar dulu lah.baru second stage ni.2 kali dah cakap tapi tak dikotakan.aku nak tunggu berapa banyak kali lagi dia janji dan tak dikotakan.dah lah script perlu submit 3/3/2011.kang kalau tak siap script memang aku petik nama ar.nak buat macam mana lagi.dah lah 3 haribulan tu minggu exam.pergh.tension aku.


situasi 2


ok situasi ini berlaku apabila Pn.Hajar dari bahagian HEP call aku mengatakan bahawa pihak mara *barunakmohon.dahketinggalanzamandah* dah check borang permohonan.tapi ada document yang mara minta secara mengejut.hari ini bagitahu,nak document hari isnin/selasa.kalau hantar selepas hari rabu,mara akan tolak permohonan tersebut.pergh.tak boleh bla.bagitahu last minit.hari ni dah la hari jumaat.esok sabtu.pejabat PT bukak ke?nak aku balik KL minta kat PT pasal surat pengesahan perlepasan dari PT yang mengatakan aku dah tamatkan tajaan dari PT.itu satu.pastuh pasal penyata pencen ayah aku.pihak mara nak penyata/surat pengesahan pencen ayah aku yang menyatakan berapa jumlah pencen ayah aku.memang best la kan minta hari jumaat isnin/selasa kena bagi.kalau semua bukak sabtu ahad,kolej aku pon dekat je dengan PT semua takpe juga.ni kat IPOH PERAK.bukan KL.memang nak tak nak perlu berusaha keras untuk dapatkan 2 document tersebut secepat mungkin.pastuh terangkan kat mak aku plak pasal surat pengesahan perlepasan dari PT.kena ambik dari PT sendiri bila da siap process,PT akan mengeluarkan surat itu.tapi mak aku plak suruh tanya HEP yang PT ade bagi cop kat borang ape tah.boleh terima tak?berulang kali aku cakap SURAT PENGESAHAN PERLEPASAN.dia nak gak cakap pasal cop tu.last last dia mengalah dan akan cuba pergi pejabat PT esok untuk bertanya.tension aku.


situasi 3


aku perlu menyiapkan website mengunakan coding dengan tema yang diberikan iaitu website tentang cerita horror,bunuh bunuh ke hantu ke ape ke yang macam 13GHOST ke,paranormal activity ke hantu kak limah balik kampung ke*oppsssalah.iniceritalawakbukanhorror*.haa yang itu laa itu laa dia.lagi satu pilihan ialah cerita tentang fairy tale.haaaaaa cerita macam barbie tu ke,shrek tu kee haaa yang macam tu lee.tapi yang geramnya,info yang aku cari takde.pastuh lagu background yang seram beram ni plak susah sangat nak cari.cam hape je.dah la kena buat documentation lagi for this website.lagi laaa aku geram.hantar isnin ni.pergh memang struggle laa kan.haih.tension aku.


situasi 4


aku perlu struggle antara situasi 1,2,3 dan 4 ini iaitu mengenai examination yang bermula pada 28/2/2011 sehingga 4/3/2011.jadi aku perlu membahagikan masa dengan sebaik mungkin untuk study juga lah.memang terasa pecah kepala la buat masa ni nak kena buat itu ini.tu pon sib baik aku da selesai buat satu kertas kerja.kalau tak,bertambah tension la aku jawabnya nak kena hantar itu ini buat itu ini sana situ.pergh...tension aku.


lihat,dalam 4 situasi ini,semuanya melibatkan ketensionan aku.jadi tak taw lah ape nak jadi dengan diri aku ni.tension je memanjang.orang kata study ini enjoy,tapi sekarang ni terasa tension sangat sangat.orang kata,time study ni kita selalu nak cepat habis dan nak kerja.bila dah kerja nanti,kita akan rindu untuk masuk belajar balik.betul la kot sebab sekarang ni aku merindui zaman persekolahan aku.time sekolah dulu,bila lahh nak cepat habis sekolah.bosan dan tension dengan keadaan disekolah.sekarang rindu plak sekolah.*tahhapehapetah*
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.