Saturday, February 12, 2011

warning?



salam sejahtera,salam 1 malaysia buat para pembaca setia yang saya hormati tak kira siapa pun diri anda jua.dalam entry kali ini saya nak mencoretkan satu cerita tentang salah faham yang mana berlaku terhadap diri sendiri tidak lama tadi.mari mari dengar jom.eyh mistake error.mari mari baca jom.haa baru betul *wink wink*

saya telah diberikan warning oleh seorang jejaka yang saya tidak kenali.mungkin juga dari SB kerana warning yang diberikan oleh jejaka ini untuk saya kerana saya mengacau salah seorang sahabat dari SB yang mana saya menganggap wanita ini sebagai kakak saya.

isu yang dibangkitkan ialah "jom tido" haaaa.lain macam kan ayat ini?hahaha.ok untuk pengetahuan para para pembaca semua,ayat itu hanyalah gurauan atau maksud lainnya, "jom offline".haaa.bukan bermaksud tido sebilik nak buat bukan bukan semua ni takde.jauh sekali nak tidur sesame dengan bukan muhrim.tak pasal pasal kena tangkap dengan Jabatan Agama kang,naya ja.anak dara orang pula tu.perghhh tak sanggup nak tanggung ooiii.lagi lagi,jumpa pon tidak pernah,takkan saya berani nak tido sebilik dengan orang yang tak pernah jumpa?mana lah tahu orang yang kita kenal tak pernah jumpa ini,ade niat tak baik ke kan?haa tak ke naya tu??ini satu peringatan jika mahu berjumpa dengan orang yang tak pernah kita jumpa.kalau kita da comfirm,dah tahu betul betul siapa dia,dah kenal perangai dia,tak kisah la nak jumpa pon kan?tapi still kena hati-hati lah dengan dia.

satu lagi untuk pengetahuan para pembaca,saya jenis yang suka bergurau.tak suka keadaan serius.tak percaya,tanyalah semua orang yang mengenali diri ini.saya tak boleh berserius sepanjang masa.saya lebih kepada bergurau.bergurau tu,takde la melampau kan.just gitu gitu je untuk menghangatkan suasana dengan gelak tawa.itu je.

haaaa.bila sudah dikata atau dituduh macam tu,saya pon rasa tak sedap hati lah kan bila ade perkara kurang enak yang didengari itu timbul dikalangan kita kita ni hah.jadi saya pon mengambil langkah untuk selesaikan secara baik lah selagi yang boleh bertolak ansur,apa salahnya kan?jadi perkara ini telah diselesaikan dengan jayanya.hek hek hek comel.*ape yang comel tah*

nak bagitahu,jejaka ini mengambil tindakkan yang sangat betul ye,saya setuju dengan tindakkan jejaka ini dengan mengambil langkah untuk bertanya dan meminta penjelasan secara baik.alhamdulillah.kalau semuanya dilakukan secara baik,orang pon suka,takde pergaduhan,aman damai.betul tak?haaa.jadi,apa lagi?jadi lah seperti jejaka ini,apa-apa tanya dulu.tak mo main sembur dan sebagainya.tak elok.buatnya orang yang kena sembur tu gangester yang pukul pukul orang ke pembunuh ke,tak ke naya kalau orang ni cari orang yang sembur tadi?haaaaa.hati hati sebelum marah/sembur orang yang tidak dikenali lagi.silap langkah,habis lah.sib baik saya bukan gengster.jadi dapatlah selesaikan dengan cara baik.alhamdulillah.

kepada para pembaca semua,sila ambil ini sebagai ikhtibar supaya tidak berlaku perkara yang sama ini terhadap diri anda ye :)
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

6 comments:

zEri sAfEerA said...

owh begitu. dtg cni thru SB. hehe :D

Ai-Sis said...

ye begitu.haha.terima kasih sebab baca ye kakak :D

finaz said...

hahahha,,, nsib badan,,,:-P

Sunah Mohammad said...

o...ala~ akak pon selalu jek guna ayat tu..kalo da biasa borak2 kat SB tu, mesti takde timbul isu tu..mesti dia tak biasa lagi tu..hurm...takpe, lepas ni lebih berhati2 ek~~ :)

Ai-Sis said...

finaz;tu laa.nasib badan la katakan.hehehe

Ai-Sis said...

kak sunah;hahaha.entah la kak.dia tak biasa ke ape ke,janji dia tanya secara baik dan selesaikan secara baik.betul tak?hehe *wink wink*