Thursday, February 10, 2011

menerima

aku menerima teguran yang sangat sangat berguna dan berterima kasih sangat sangat kepada yang berkenaan kerana post teguran yang sangat sangat berguna dan bermakna.aku tahu kau pon tak suka cari musuh dan masalah ape-ape,sama juga lah macam aku.niat aku post entry ini,bukan untuk mencari masalah dengan sesiapa.jadi biar aku explain tentang situasi yang kau post kat blog kau ye.

first of all,aku tak maksudkan kau sekali sebagai "beruk" telah aku mentionkan, "semua da macam beruk NAK KETUK PINTU KUAT KUAT!"haaa sila bukak mata besar besar ye.YANG MENGETUK ye.aku ulangi,YANG MENGETUK.aku da highlight apa yang patut,kalau tak nampak juga,aku tak taw lah nak cakap ape lagi.jadi tak perlu untuk kau terasa ape-ape kerana AKU CAKAP BEGITU KEPADA YANG MENGETUK.bukan kepada YANG TIDAK MENGETUK.aku pelik kenapa kau nak terasa ye?tak perlu nak terasa ape-ape pon dengan aku.kalau kau tak ketuk kuat kuat,aku rasa itu tak jadi  isu,melainkan kau ade join mengetuk,baru kau terasa.kan?

EXPLANATION untuk situasi 1 yang engkau post di blog kau,


aku bukan ego,sombong dan sebagainya seperti mana yang kau gambarkan dalam blog kau sendiri.aku senyap  sebab aku da sakit hati sangat dengan apa yang dah berlaku dalam rumah ini.maaflah kan kalau kau terasa sebab aku berdiam diri dan sebagainya dalam rumah atau dicollege.

EXPLANANTION untuk situasi 2 yang engkau post di blog kau


aku rasa nak tergelak dengan apa yang kau coretkan disitu ye.sangat sangat lawak.aku bukan orang yang ape-ape je nak gaduh,ape-ape je nak bertumbuk,ape-ape je nak guna kekerasan,ape-ape je nak settle dengan anggota badan.aku bukan jenis macam tu.sebagai orang yang BERFIKIRAN WARAS DAN RASIONAL,aku cuba mengelak dari terjebak dalam hal hal seperti ini sebab bagi aku,masing masing da besar,tak perlu nak jadi MACAM BUDAK SEKOLAH.skit skit nak pukul.skit skit bertumbuk dan sebagainya.JIKA BENAR kau kata ORANG LAIN PON TAHU BERFIKIR MANA BURUK DAN BAIK,kutuk mengutuk itu takkan ada.lagi lagi MENGAIBKAN RAKAN SERUMAH DI FACEBOOK.ini ke yang kau maksudkan ORANG LAIN PON TAHU BERFIKIR MANA BURUK DAN BAIK?aku lagi terasa kesian dengan kau kerana sudah tersalah faham maksud ayat yang kau coretkan di blog kau sendiri.kau patut BERFIKIR DULU LAH KAN,SIAPA YANG START MENGUTUK BELAKANG BELAKANG DULU?POST STATUS KAT FB TENTANG KEBURUKKAN DAN KEAIBAN RAKAN SENDIRI?SIAPA?AKU RASA MESTI KAU BOLEH JAWAB DENGAN WARAS SOALAN AKU NI KAN?


EXPLANATION untuk situasi 3 yang kau post di blog kau


aku rasa aku da jelaskan dah masa permulaan entry tadi.jadi sila take note.

EXPLANATION untuk situasi 4 yang kau post di blog kau


aku tak perdulik tentang itu sebab dalam dunia ni tak semua orang suka pada diri kita sendiri.so aku accept kalau ade yang tak boleh nak terima diri aku dengan seadanya.


EXPLANATION untuk situasi 5 yang kau post di blog kau


tak perlu nak cakap banyak,kau pon same je masa kau bawak broadband dulu kat asrama,kau pon macam aku.sorok sorok tak nak bagi kawan kawan kau yang lain nampak sebab takut diorang minta.aku mengaku,aku pon macam tu,tapi aku bagi juga pinjam.aku malas nak berkira ape-ape.tapi BILA DAH SAMPAI LIMIT,memang aku tak nak bagi pinjam langsung.korang download macam macam sampai broadband aku  melebihi limit.aku nak download barang untuk assignment aku pon aku fikir 4,5 kali sebab takut bill melambung.ABANG AKU CALL MARAH-MARAH AKU SEBAB KENA BAYAR BILL YANG BERLEBIHAN.AKU BACKUP KORANG,AKU CAKAP AKU BUAT ASSIGNMENT JE.tapi korang tak tahu ape yang berlaku kan?yang korang tahu, "pinjam broadband".memang best pinjam benda orang,yela RASA FREE je kan.TAK PERLU NAK RISAU NAK BAYAR APA-APA BILL.haaaa sekarang bukak minda kau luas luas fikir lah secara matang dan jadi rasional.AKU ADE SEBAB kenape aku tak bagi korang pinjam broadband aku.aku pon tak heran la dengan wifi yang kau nak pasang tu,aku ade broadband pon dah cukup.dari awal ,aku niat nak bantu je kurangkan kos perbelanjaan dengan memasang wifi kat rumah.tapi sekarang,KALAU kau tanya aku nak join pon aku dah tak nak join dah pon.banyak lagi duit aku nak kena pakai untuk settlekan project dan assignment yang berlambak.

aku post entry ini sebab aku nak kau faham keadaan dan situasi sebenar apa yang berlaku tapi kau tak tahu sebab kau duduk lepak bilik sebelah je.apa yang berlaku pon kau tak tahu.jadi kau faham la sendiri entry ini.bukan aku nak tunjuk kurang ajar,bukan aku menolak teguran yang diberi.aku menerima tapi aku menjelaskan keadaan yang sebenar supaya tiada salah faham berlaku lagi.aku pon malas nak cari gaduh.buat ape cari musuh?buat susah hidup je.






Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

2 comments:

eiyra said...

ehem2...salam!!!~
le nyampuk tak???hurm...hurm...cian aisis...jgn bengang2 ye...hilang lesung pipit mahal tue t au... heee ^^

Ai-Sis said...

kak roxy;hee biasa la tu kak.hidup di campus memang macam ini.tak semua orang boleh terima diri kita yang sebenar.heeee ngengade je kakak ni.hahaha.mana ade lesung pipit.tak de pon ;p