Sunday, November 27, 2011

fikir boleh?

assalamualaikum

sekali lagi aku terpanggil untuk membuat satu entry yang mana,aku sendiri pon tengah takde mood sekarang ni tapi tadi berlaku satu peristiwa yang membuatkan aku nak buat satu entry pasal cemburu buta atau dikenali sebagai cemburu bodoh.

seperti yang kita tahu,perkara seperti ini pon bukan perkara baru.da banyak kluar dalam surat khabar sebab cemburu buta ni.kalau dapat pasangan cemburu buta,paling tak teruk pon kesan lebam je.paling teruk mati la dengan pasangan dia.

maklumlah bila orang cemburu buta ni cemburu,macam macam dia akan buat.lagi lagi diluar kawalan dirinya sendiri sehingga tak sedar pasangan dia da mati.senang citer orang macam ni senang hilang pertimbangan akal.da tak tau nak bezakan yang mana betul dan yang mana yang tidak betul.tapi orang seperti ini perdulik apa.janji hati dia puas.dia tak pernah nak fikir kesan dan akibat pasangan dia alami.

orang seperti ini,sekiranya kita da terlihat awal-awal lagi perangainya macam ni,elok dielakkan.tak kiralah sayang dan cinta sedalam mana sekali pon,elakkan.kita nak hidup dengan aman dan harmoni.takde kacau bilau dalam rumah tangga.kalau da pasangan cemburu buta,ingat boleh hidup dengan aman ke?ade je benda yang dia tak puas hati.ada je benda yang dia nak ungkit dan tak kena.maklumlah cemburu buta la katakan.berbaloi ke bercinta dengan orang macam ni?kalau rasa berbaloi nyatalah kau tengah mimpi!

itu kalau yang dah berkahwin.kalau yang muda mudi sekarang ni kan gatal nak mencuba pelbagai benda kan?lagi lagi pasal hal cinta.come on laa.wake up.time bercinta semuanya cakap,dia yang sangat fahami aku.dia yang paling terbaik buat aku dan semuanya dia laa senang citer.

bila da clash,da ade penganti baru,mula la nak cakap,dia lebih baik dari ex.dia seorang je faham diri ini.aku cuma cakap,kau orang paling bodoh.sebab ape?time bercinta memang la semuanya indah.dulu ckap ex kau lah segala-galanya.bila da clash dan dapat penganti,cakap penganti kau sekarang la pulak segala-galanya walaupun dia cemburu buta.

look people,hello?can i have your attention please?dunia berputar okay?sedar tak?dunia ini luas.bukan kecik macam penjara.ramai lagi kat luar tu yang lebih elok.bukan aku nak halang korang semua nak bercinta pada masa masa ini.itu hak korang.tapi tolong bukak mata!

daripada orang yang kuat cemburu buta,baik cari orang lain.nak ke hidup dalam ketakotan?setiap hari kena maki.setiap hari kena pukul.eyh tolong lah.parents pon takde nak buat macam tu la.sedar diri skit.aku bebel ni bukan ape.aku bebel  untuk benda yang baik.tak pepasal kalah cik bedah dan kak kiah bergosip.haiyooooo.

so please please please.fikir dengan lebih rasional.


Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

No comments: