Wednesday, November 9, 2011

fikir sentap kau je,sentap orang lain kau tak fikir?

assalamualaikum

kali ni aku nak update rasa tidak puas hati aku juga lah tentang seorang kawan aku ni.secara totally memang aku dan orang lain pon kalau berada dalam keadaan aku atau dia,sudah pasti aku rasa bengang yang amat sekali serius.

aku sebenarnya dah lama tak puas hati dengan sorang ni.ada ke patut member dia yang datang dari jauh,dengan tak makan ape dari pagi cuma sempat minum sikit je pagi tu semata-mata kejar masa nak jumpa dia,dia boleh layan biasa-biasa,dengan tak bagi dia makan dan minum dia buat derk je mengadap laptop.sampai malam.

weyh come on la weyh!kau tu sebagai tuan rumah.member kau datang dari jauh,tak makan pape datang jumpa kau,kau hanya pentingkan nafsu online kau je kan?member ape kau ni?bila kau ade masalah kau cari dia,kau luahkan kat dia semua.dia duduk dengar je masalah kau bila kau nak mengadu pape kat dia.

tapi ini yang kau buat?aku tahu dia datang niat dia nak jumpa aku.tapi bila dia tak datang,kau juga yang sibuk tanya dia macam macam bila nak datang semua kata rindu bagailah semua tu.mengimbau memori la nak nangis la ape la sebab rindu.tapi ini yang kau bagi kat dia?layanan sebagai tuan rumah terhadap tetamu macam tu?tak bagi makan minum?

kau sendiri tahu dia tak sihat.pening kepala kan?aku tahu kau ade ajak dia kluar makan masa aku nak kluar makan tapi dia tak nak sebab dia tak nak ganggu.tapi kau sebagai kawan yang dikatakan rindu bagai semua mengarut tu,tak reti nak fikir nak bungkus kan pape untuk dia ke?wei dia tu datang dari jauh tak makan pape kau tahu tak?

dia sampai rumah kau waktu petang.tapi kau sibuk dengan laptop kau lepaskan gian kau nak bertweet kau sebab kau da dapat broadband kau sendiri kan?member ape kau ni hah?member kau datang dari jauh tapi kau busy tweet.tak hiraukan dia pun.dia da macam tungkul je kat rumah kau.kau ni ade otak ke takde?

jangan nak pentingkan diri kau sendiri la weyh.aku terasa panas hati bila dia datang rumah aku jalan kaki dengan keadaan yang tidak sihat,tak makan pape dari pagi walaupun dia da sampai petang sebab kau yang KEMARUK NAK ONLINE kau tahu?

dia start makan jam 1.50 pagi kau tahu?dengan keadaan tak sihatnya pening kepala,terus dia muntah kat situ kau tahu?sebab ape? sebab dia rasa loya dah.lambat sangat makan sebab ape?sebab kau!kau tak reti nak faham keadaan orang lain.TAU NAK ONLINE je kerja kau!!!fikir diri kau sorang je!!!

even aku ni yang tahu kau tak makan pape pon waktu keluar makan dengan aku,kau cakap kat dia kau dah makan,waktu kau mengamok dengan aku pon,semata-mata sebab aku tanya kenapa tak bagitau dia ade kat sini,aku still bungkuskan kau makanan untuk kau makan!!!aku bukan nak kata aku baik sangat!atleast aku still ingat orang lain yang tak makan!

kau?member jauh datang,apa pon tak bagi!siap nak mengamok plak dengan member kau,siap nak naik angin nak bermasam muka plak dengan member jauh kau!!!kau tu ade otak,pikir la skit!!!da besar!orang tanya skit nak taching bagai!bukannya marah tu pon nak tacing bagai!MANJA SANGAT!!!

semua nak orang bagi perhatian kat kau sorang je!bila orang ade masalah,kau buat kepala kau sendiri!langsung tak nak faham keadaan orang lain!fikir kepala kau,fikir diri kau je!bila orang lain buat kau macam tu,tau pulak nak cari member jauh kau mengadu bagai semua!

aku betul betul terkilan la dengan kau kawan.kau terlalu pentingkan nafsu kau untuk online sehingga mengabaikan member jauh kau sendiri.dia makan pon tak lalu sampai termuntah muntah sebab kau sendiri.kau fikir la weyh!

kau ingat kau sorang je boleh sentap bagai!member kau tu pon boleh je nak sentap dengan kau,tapi dia tahan je dengan perangai manja kau tu yang mengarut.kalau kecik boleh tahan lagi nak manja.ni da besar panjang mengada macam budak tadika!sikit sikit merengek.mengadu itu ini.

kau tengok la lepas ni aku pon da malas nak layan kau.kau sendiri fikir lah.salah kau sendiri kau tak nak fikir.salah orang semua kau nampak.patut la ramai tak nak layan kau sangat dah.baru aku tahu kenapa.selama ni mungkin sebab aku kabur dengan apa yang berlaku.

sorry to say lah.huh buang masa aku je.nyesal aku baik sangat dengan kau,tapi kau tak reti nak menghargai apa yang orang lain buat untuk kau.terkilan aku kalau jadi member jauh kau tu.fikir sentap kau je.sentap orang lain tak nak fikir.

lantak kau la.aku da malas nak fikir.kau renungkanlah apa yang aku cakap ni betul ke tidak.aku harap kau ubah la perangai manja nak mampus kau tu.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

3 comments:

azam said...

memang susah nak puaskan hati orang...

jgn makan hati sudah

emy|farid said...

cool down beb.

Nazrey Dylandy said...

memang aku pun agak sentap dgn sikap kawan kau nihh ,sian member jauh kita tuh wehh ..tak pepasal muntah ,nasib baik keesokan harinya dia dtg wt suprise kat kita kan ..may god bless our friend .. :)