Wednesday, November 16, 2011

bukan mudah untuk puaskan hati orang lain



assalamualaikum

lamanya tak update blog.yeah terasa macam malas nak bergiat dengan dunia blog untuk sementara waktu.nak rest rasanya tapi tak boleh.ade je benda yang aku terpanggil untuk berkongsi bersama-sama dengan readers yang tak putus-putus menjenguk blog aku ni walaupun aku takde post ape-ape still ade yang datang menjenguk.terima kasih.

kali ini topic dia topic yang selalu diperkatakan dan takpernah padam dari mulut dan akal yang ligat berputar berbicara.yeap.bukan mudah nak puaskan hati orang lain.takperlu nak tengok jauh-jauh.cukuplah melihat contoh disekeliling kita sahaja.

contoh paling terdekat adalah ibu bapa kita sendiri.yea.aku juga tidak terkecuali tergolong dalam golongan yang orang kata inginkan kebebasan sendiri.tapi itu tak bermaksud aku menderhaka kedua ibubapa aku sendiri.

ceritanya macam ni,parents aku bising sebab da holiday pon aku still melepak dalam bilik mengadap laptop je memanjang.dah empat hari berlanjutan macam ni.parents aku pon bebel la kata tak sihat la dok depan laptop je,pastu makan then tido.mana tak booollaatt?kan?*ada kebenaran disitu* -kebenaran sangat menyakitkat.urgh-

pastu hari ini aku pon kluar la lepak lepak dari tengah hari sampai malam jam 11 baroo balik rumah.yang aku peliknya,aku tak duduk kat rumah pon kena bebel juga.yeah.aku sedang tengok wayang pon tak rasa selesa sebab handphone aku asyik vibrate je memanjang.

see?tak ikut cakap,kena bebel.da ikut cakap pon kena bebel juga.ini baru dengan parents kita.orang yang kita hidup bersama selama 17 tahun dari kita lahir.mungkin la sesetengah tu beberapa tahun je sebab duduk asrama kan?haaaaa.ini parents tau.kita hidup bersama pon susah nak puaskan hati.apetah lagi orang yang kita baru kenal.kalau da kenal pon,duduk tak sebumbung kan?

kalau dah kerja nanti macam mana la agaknya yea?nak puaskan hati bos itu sangat menakotkan.bukan tidak berani nak buat apa-apa,tapi takot bila fikirkan result yang mungkin memakan hati.biasalah bos kan?macam parents juga.semua nak yang terbaik.

so jangan pernah cakap la kita pernah puaskan hati orang walaupun seorang.hati manusia sangat susah untuk dipuaskan.ada saja yang tidak cukup.ada saja yang tidak kena.manusia ini sebenarnya tamak,tapi ego untuk mengaku.ini adalah hakikat yang terpaksa diterima.maaf kalau terguris hati.

haih...susahnya nak puaskan hati orang...
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

2 comments:

Miss Butterfly said...

hahaha sebulan setengah sy cuti, cmtula sy buat. hari2 mak bebel. hari2 ayah bising. dahtu sy nak keluar, diorang taknak bg. hurmmmm

next week dah masuk blajar balik. sebak plak fikir parents. walopon tmpt stdy dkt je.. -___-

nollyfyenee said...

hahahaha sokong sangat2..mmg situation sama la..mmg ssh nak puaskn hati sume org..ni salah,itu salah..payah2