Saturday, August 13, 2011

dunia oh dunia.




assalamualaikum

haaaiiihhhhh.aku tak tahu la kenapa perkhidmatan atau service taxi sekarang ni sungguh mengecewakan sekali.yang paling menyedihkan pulak taxi yang di call semuanya melayu.apekah mereka ini memang tidak serius dalam pekerjaan mereka dalam mencari duitkah?yang serius pula berani ambil kesempatan.

hari tu aku dah kena.call taxi kul 2 tengah hari selepas solat jumaat,kul 2.30 baru sampai.2.30 petang jugaklah tiket bas aku bertolak.sungguh menyakitkan hati dengan komitment yang diberikan oleh pemandu taxi di negeri ini.

kali ini kawan aku pula yang kena.ada ke patut syarikat taxi buat dinner,semua taxi yang dipandu oleh orang melayu semua takde.yang ade pula charge harga yang melampau lampau tingginya.haih.sepatutnya kalau ada dinner sekali pun,bergilirlah pergi.takdelah menyusahkan orang lain yang sangat sangat memerlukan perkhidmatan taxi.

yang lagi aku tak boleh tahan,ada pemandu taxi yang mengambil kesempatan dengan charge harga yang lebih mahal.itu yang aku tak boleh nak terima sangat.sepatutnya harga dia da fixed mengikut tempat.contohnya kalau RM 8.00,jadi RM8.00 lah.mana boleh charge sampai RM12.00 pula kan?

nampak sangat mencari duit lebih dari penguna yang betul betul terdesak dalam mencari perkhidmatan taxi.duit lebih yang dapat tu buat tambahan lah untuk makan minum.dah la bulan puasa.nak buat jugak benda macam ni.ini dah melanggar undang-undang.

haaiihhh.kalau aku jadi kawan aku tu,aku da buat report dah kat syarikat taxi mengatakan taxi ini sekian sekian telah menetapkan bayaran lebih dari yang sepatutnya dikenakan.haaaiiihhhh.tak patut betul la taxi sekarang ni.

perkhidmatan yang ditawarkan takde lah sebaik mana.sama je dengan taxi taxi yang lain.sebuah kereta jugak.tapi kenapa perlu charge lebih?lainlah kalau ade keistimewaan yang takde kat taxi lain.haaaiihhhh tak suka betul aku dengan orang yang ambil kesempatan macam ni.DUNIA OH DUNIA.

Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

1 comment:

Nyamuk Terbang said...

pmndu teksi mmg suka tipu pn
kdang2 tue dekat jer
tpi bila nk bayar
punya mahal