Friday, July 8, 2011

tak nak dengar sudah.

assalamualaikum

okaylah ini cuma sedikit coretan hati je.rasa cam tah le.nak salahkan dia pon tak boleh juga nak salahkan diri sendiri pon tak boleh jugak.macam mana?hahaha.bukan apelah,sebagai seorang yang lagi tua daripada dia,sebagai seorang yang lebih kenal kawan sendiri daripada dia,aku memberi nasihat seadanya.

bukanlah aku nak paksa dia menerima dan bukanlah aku nak orang dengar cakap aku.cuma yelah,dia tu baru masuk,kawan dengan kawan aku yang aku rasa cam kureng skit la sebab dia tak tau dengan siapa yang dia kawan.aku lebih kenal kawan aku berbanding dia.

aku beri nasihat supaya berhati hati dengan kawan aku tu sebab kawan aku tu bukan betul sangat.aku bukan nak kecoh pasal benda tak baik la kan.tak baik nak aibkan orang lain walaupun aku tahu benda tu.aku just nak dia tahu dengan siapa je yang dia berkawan.

tapi tak nak dengar pula.entahlah.tetibe je perasaan yang rasa cam diri tak guna tu datang secara tiba tiba sebab aku tak mampu nak selamatkan dia daripada benda yang boleh aku jauhkan dari dia.dari pemerhatian aku,dia dah macam kena culture shock sedikit.tapi biarlah.benda aku da nasihat.tak nak dengar pon ape aku boleh buat.

berserah jelah kepada yang maha Esa.semoga Allah melindungi kau daripada segala benda yang tak patut.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

1 comment:

Nur Syazana Mohammed Sani said...

kau da jalan kan tugas kau untok nasihat ,. kalau die xnak dengar ,. 2 da jadi masalah die la ,. xpayah pikir sangat ,. chillax ^^

mo la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana =)

http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/jadi-popular-hanye-dengan-1-click.html