Wednesday, July 20, 2011

mine your own business sudah lah



assalamualaikum

aku paling pantang bila ade orang yang takde kena mengena tetibe je sibuk dan melebih lebih pula pasal hal orang lain.bukan nak kata tak boleh tapi biarlah diri sendiri tu terjaga dulu sebelum nak sibuk jaga hal tepi kain orang.

kalau dah tak tahu tu,buat jelah cara tak tahu.jangan nak main serkap jarang bagai je bajet macam diri tu pula terlibat dan tahu segala-galanya.ape benda yang aku buat bukannya orang lain nampak sebab bagi aku bukan cara aku nak tunjuk yang aku ni buat kerja depan depan orang.

nampak sangatlah macam aku ni menunjuk habis yang aku ni buat kerja.nanti kata membongkak dan sombong pula.bajet macam aku je orang yang buat kerja yang lain semua tak buat.aku kalau boleh tak nak lah ade orang cakap macam tu.

pastuh sedap sedap je cakap tak reti bercampur dengan orang lain(tak bertamadun).pergh statement nak good good je.macam lah kau nampak ape yang aku buat kat dalam tu.aku baca berita baca info sekeliling dunia ade kau tahu?aku buat kerja,aku edit assignment/project ade kau tahu?kau mana tahu.kerja nak condemn orang je.

sebelum condemn orang lain,tengok la diri tu dulu.kalau kau hebat dan sempurna bagai macam takde salah langsung,takpe jugak.sendiri pon tak terjaga nak condemn orang kaw kaw.sedar la diri tu sikit.aku bukan nak cari gaduh dan aku memang tahu statement tu ditujukan kat aku sebab aku berada dalam bilik sepanjang masa tak keluar bilik sejak aku masuk situ.aku keluar jumpa member aku pon ade kau tahu?tak pon kan?

so mind your own business dah la.tak perlu nak condemn orang lain kerana apa yang kau tak nampak.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

2 comments:

Mekz's! said...

condemn is never good! apepun kalau saya org cakap cmtu kat saya akan buat dark je sbb perlu ke die tahu ape yang saya buat???? tanye die motiiiiiiifff?! then xde! so, bye! hehhee...btw, campus life is always like that, just enjoy the environment. you'll missed it. ^^

AnakPakZohar said...

sabar2.. bawak bertendang... hehehe.. =P