Saturday, January 22, 2011

macam macam



hello for short to all the readers.tak kira la sape pon janji yang bukak blog ini.

sekarang ni macam macam terjadi.masalah dalam dunia ni.jangan nak ambil contoh yang besar lah kan sampai ke bumi memang takkan nampak.jadi ambik contoh yang terdekat iaitu diri aku sendiri.tak dinafikan aku sendiri mempunyai pelbagai masalah sejak kebelakangan ini.

antaranya konflit jiwa dan emosi.itu sudah semestinya.tak dapat dielakkan dengan sepenuhnya.jangan tanya kenapa lah kan.biarlah rahsia.ceyh waaahh.biarkan rahsia gitu.tak boleh bla.gedik plak aku ni.tapi itu sudah pasti ye.

selain itu masalah lain ialah tak lari dan tak bukan ialah homework.sebagai student memang tak lari la dari homework ni kan.kena la buat homework kalau nak berjaya.pemalas betul aku ni.tapi tapi tapi aku sangat stress.sangat stress kebelakangan ini.terlalu banyak perkara yang difikirkan dalam otak ini.kusutnya aku.

lepas tu perkara yang berlaku iaitu konflik yang tak patut aku nyatakan kat sini lah.kang kecoh pula.ramai attack aku nanti kalau aku bagitaw kat sini.jadi aku potong la scene ni ye.harap maaf.

then pasal mara pula.risau pula aku nak hantar mara punya document kat HEP ni.takot ade yang tak lengkap dan sebagainya.problem betul la aku ni.haih.macam macam.

pastuh risau pasal duit pula.aku tak taw ape yang aku belanjakan tak sampai sebulan RM500.00 habis macam tu je.aku pon pelik dengan duit yang keluar mencurah curah seperti air.memang aku rasa cam tak berbaloi je sedangkan aku banyak keluarkan duit kat makanan je pon.tapi duit aku hilang macam tu je.geram betul aku.aku dah segan dah nak minta parents aku duit lagi.tinggal RM50.00 je dalam simpanan aku.haih kusut-kusut.satu-satu problem datang menimpa diri.

mungkin aku perlukan ketenangan dari segi rohani.aku perlu banyak mendengar dan membaca al-Quran dan tafsirannya yang agak lama aku dah tinggalkan.inilah manusia.sering alpa dengan apa yang berlaku sehingga melupakan apa yang diperintahkan olehNya ke atas kita.sama samalah kita muhasabah diri kita ye.sama sama kita berjaya didunia dan akhirat.

Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

No comments: