Sunday, January 2, 2011

kepenatan.

readers dan sewaktu dengannya yang suka singgah,blog walking dan yang mengintai intai tu.selamat malam.walaupun da malam tapi saya nak bercerita dari pukul 5 petang tadi.jadi disinilah permulaan ceritanya.

sampai dirumah sewa seawal jam 5 petang.time tu memang hujan lebat gila la kan.nak suruh bapak mertua owner datang rumah memang tak la sebab hujan ngah lebat gila.pergh.tak tahan sejuk gua.hahahaha.hujan mula berhenti seawal jam 5.45 petang.then call uncle chow untuk datang bagi kunci rumah.

dapat kunci rumah ingatkan ok la dalam dia,rupa-rupanya berdebu dan berhabuk satu rumah beb sebab baroo renovation.memang tak boleh bla.jalan sikit je kaki da bertapak debu.hahaha.uncle chow tu tanya aku biasa tak kat ipoh ni?pernah duduk kat &^^%&^%#&@ tak??aku cakap la boleh la.then dia terus tunjukkan kedai kedai sekitar ni la.pahadal aku da taw da.tapi mak aku tak pernah nak paham dan ragu ragu sangat dengan apa yang aku katakan.so biar jela uncle tu bercerita.baroo la mak aku percaya.hadoi.

then g kat kedai runcit.beli penyapu,penyodok,paip getah,gayung mandi,plastik sampah,mop dngan penyapu air.mak aku hantar jela barang barang letak dalam umah.pastuh aku suruh la mak aku pulang ke KL sebab dia da kata aritu mata tak berapa elok time malam.so tak nak la bebankan dia tolong bersihkan rumah ni,aku pon suruh la balik KL.

lepas tu mula la aku bersihkan satu rumah ni sorang sorang.bertuah ar yang datang lambat tu.aku da bersihkan.cis.tapi aku claim balik la duit sebab aku pon tengah kering ni.da la pagi ni nak g kolej dengan balik kolej naik teksi atas faktor bas susah nak dapat =.=" jadi berteksi la aku selama 4 hari ini sementara menunggu dak dak rumah aku ni pulang.terbang melayang ar duit aku macam air.

memang penat la aku bersihkan seorang diri.lepas tuh mandi.try kejap dengan washing machine tu.tak pernah pakai washing machine yang dia bagi tu.ade masa 15 minit je.nak taruk sabun pon aku tengok takde tempat nak letak.so letak jela kat lubang yang aku masukkan baju tu.

then aku pasang air.tengok macam tak berfungsi pon.try try try usik sana sini rupanya aku tak pusingkan dari DRAIN ke NORMAL/HEAVY.sebab tu la tak bergerak.cis.kena basuh macam manual la cuma takde gosok gosok tu jela.aku pakai sabun selama setengah jam.then setengah jam lagi tanpa sabun.jadi bersih la tu kan?hahaha.

sidai baju dengan seluar.then keluar g kedai mamak berhampiran situ.makan la.pastuh beli air mineral 2 botol,1 botol cordial ribena,sabun pencuci pinggan mangkuk dan span untuk basuh.

time aku nak keluar g kedai tu,awek awek poli semua dok usha jaa.sengal betul.taw la pelik tengok aku jalan kaki je.pastuh budak baroo tak pernah nampak.hahahaha.balik pon aku tngok jela budak budak perempuan poli yang bergambar kat depan umah diorang tu.diorang pandang aku senyum pastuh aku bla.hahaha.p mampoi la.nak kenal kenal nanti la.aku sedang kepenatan.dan sekarang,aku nak TIDUR!!!esok nak bangun pagi nak pergi college =.= babai readers
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

No comments: