Monday, May 30, 2011

kenapa aisis?kenapa tak lain?

assalamualaikum

this is just for short entries only.mendapat banyak pertanyaan dengan nickname dalam dunia cyber ni.pelik sangat dengan nickname aku iaitu Ai-Sis.hahaha.ramai yang terkeliru dengan jantina setelah mendengar nama ai-sis itu tadi.

sebut je Ai-Sis mesti orang akan assume itu adalah perempuan.hahaha.semuanya kerana Sis dibelakang itu.hahaha.kelakar.ade sejarahnya kenapa nama Ai-Sis ini yang tertimbul dalam otak aku ini.hahaha.bukan sebab saja saja.

ok sejarahnya macam ni je.simple.masa dulu dulu sebelum menceburi diri dalam dunia cyber ini aku selalu tengok nama nickname orang yang cam best dan agak mashyur la seperti Zeo,Vamp dan sebagainya.agak cemburu bila melihat nama nama yang cun.teringin nak ada satu.

jadi satu hari tu aku pon fikirlah apa nama nickname yang sesuai untuk aku jadikan sebagai nickname aku dalam dunia cyber.pastuh sahabat aku yang lain panggil aku.seperti yang diketahui nama sederhana panjang aku ialah Iskandar.nama pendek dan glamour aku Is.*nama glamour tu haaa.jangan memain*sahabat handai aku semuanya memanggil nama aku Is kuasa dua.

paham tak?maksudnya mereka sebut Is,Is apabila nak laju.aku pon terfikir sejenak bila digabungkan maka terhasil lah Isis tu.macam sesuai je jadi nickname aku.tapi ramai orang tidak tahu menyebut huruf I didepan tu.maka dengan itu aku menambah huruf A dihadapan maka terjadilah Ai-Sis untuk menyenangkan orang lain menyebut huruf I dihadapan.

haa itu je sejarahnya.hahaha.maka dengan ini terjawablah sudah dari mana nickname Ai-Sis ini datang.terjawab tak kepada anda semua diluar sana dari mana datangnya nickname Ai-Sis ini?hahaha :p


Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

23 comments:

Muslimah Optimis said...

so sweet lah dik.. is, is..heheheh...

MaiRa QuEeN said...

owh..baru tau...

Ai-Sis said...

haha.takde ape yang sweet pon la kak aimaa :)

Ai-Sis said...

maira;hahaha :p

manjae camiela said...

ow bgitu,, hihii

sergeant keroro said...

hahaha, isis ke XD

terbaik, kreatif bro :)

NuSaNa NoSa 91 said...

ahahahaha~ kekeliruan jantina.. kesiannya.. sapelah yg ingat ai sis ni pompuan ye?? mmg nk kena la dia tu.. ahahahaha~ ^_^

Cik Teddy said...

ouh bgitu upenyer..baru oden tahu..hihi

arfah said...

hihihihihi...macam tu yeee....hahahahaha :P

dyla ^_^ said...

lwk plak sejrah nm Ai-sis tu

dyla ^_^ said...

lawak la..hahaa

syaimz said...

oh,aku dah tahu dah mengapa sebab Ai-Sis. nak tahu sebab syaim tak? haha

Ai-Sis said...

manjae camiela;begitu la ceritanya :p

Ai-Sis said...

keroro;perli ke ape?hahaha

Ai-Sis said...

nusana nosa;hahaha.dia la tuu.geget kang.haha

Ai-Sis said...

cik teddy;begitu leee.haaa sejarah ni penting.hahaha :p

Ai-Sis said...

arfah;macam tu lee.jangan silap lagi.hahaha

Ai-Sis said...

dyla;amboii?lawak pula??geget nak?

Ai-Sis said...

syaimz;hahaha pon boleh laaaa :p

shafiqabdshukor said...

owh.. cmtu..
bagus2..

fyna said...

owhhh...
;)

AZTIQAH said...

begitulah flashback sy
bru la aku phm

Engku Sofea said...

baiklah ai sis :D haha