Tuesday, September 13, 2011

ramainya follower?




assalamualaikum

haaaaa rilek dulu rilek dulu.bukan aku nak menghentam bagia semua bukan ini bukan entry menghentam orang seperti kunci locker wakakakaka.sentap dengan kau lagi ni kunci locker.wakakaka.takde laahhhh.gurau je.wekekeke.

oklah ini hanyalah pemerhatian yang aku lakukan terhadap 100 blogger yang aku rasa cam ramai la followernya dan kebanyakkannya adalah blogger perempuan yang majoritinya ramai follower.aku kadang kadang ni merasakan pelik dengan sesuatu perkara ini.

aku perhatikan banyak sangat followernya.tapi entrynya tiada orang comment mahupon dilike.bukan itu sahaja tapi pelawat juga tidak sehebat seperti bilangan followersnya.aku cam bingong kejap dengan apa yang aku perhatikan.

dari segi kualiti cara penulisan?ada yang hebat ada yang biasa biasa dan ada yang buat seperti tweeter.entry pendek macam nak tweet.tapi follower ramai juga.memang pelik habis lah apesal blogger perempuan lebih ramai followers berbanding dengan blogger lelaki.

okay secara konklusinya yang dapat aku simpulkan disini berdasarkan apa yang aku perhatikan kebanyakkan yang difollow adalah berdasarkan rupa paras sebab rata-rata blogger perempuan yang ramai followers semuanya aku tengok lawa-lawa dan cantik cantik belaka orangnya.

blogger lelaki pula ada juga yang hensem dan tampan tapi follower tidak seramai blogger perempuan yang rupa parasnya cun melecun dan sama taraf dengan blogger lelaki yang hensem dan tampan.tapi mengapa jadi begitu yea?aku pon pelik tahap gaban.

tak tahulah sama ada mengamalkan "you follow me,I follow you back" atau pon benda lain la.aku tak tuduh mengamalkan cara itu mahupon cara lain sebab itu semua terpulang pada diri masing masing untuk mencari follower yang tersendiri.

yang follow kerana penulisan yang berkualiti,identiti tersendiri,mempunyai trademark dan style yang tersendiri memang aku tak persoalkan kenapa ramai follower yang follow blogger tu.sebab orang yang mempunyai cara tersendiri dapat menarik perhatian orang ramai,walaupun tidak mempunyai rupa paras yang menawan,kan?

hahahaha.mungkin kerana ini adalah fitrah manusia yang sukakan benda yang comel-comel sehingga melibatkan emosi dan perasaan seseorang itu terhadap orang/benda/perkara itu.tak boleh nak buat apalah sebab aku pon tergolong dalam golongan ini.

walaupun aku tergolong dalam golongan ini,tapi aku lihat juga kriteria yang lain.bukan hanya rupa paras sahaja yang sedap memandang tapi caranya tidak menarik perhatian.hehehe aku pon cerewet gak orangnya.tapi selalunya aku bermurah hati untuk menjadi follower orang lain tanpa banyak soal ;)

like entry ini jika setuju dengan apa yang aku utarakan dalam entry ini

P/S:first time suruh orang like entry.wakakaka *gedik sebentar*  :p
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

5 comments:

nurshaf said...

rajin kau buat survey, aku rasa, yg mane kau rasa tak patut de follower ramai tu adalah sebab aura blogger kot..

bhahhaha,,

mungkin blogger tu rajin singgah blog org lain

Unknown said...

tau xpe....follower ramai tp xde coment wat pe...tol x?..ngeh3

Farrah yong said...

follow farra cepat ! hahahha

Pendamba Mawar said...

aku xhensem..:) biasa2 je.hehe

merahitujambu said...

xnk follow sudah.ahaha..sy jenis x kisah nk follow ke x..nice laa blog awok ni