Wednesday, September 21, 2011

Tiada Privacy lagi di FB

assalamualaikum

sekarang ni ramai yang kecoh pasal FB punya interface sangat sangat tidak menghormati privacy orang ramai.kenape??takkan tak tahu,korang kan ade FB??sekarang ni semua comment atau likes akan dipamerkan disebelah kanan.

ini bermakna apa yang dicomment oleh korang bakal dilihat oleh semua orang dalam friendlist korang.haiyooo sekarang ni FB da macam tempat untuk stalk semua orang dah.macam orang tu,stalk je memanjang cari point.tapi tak kisah pon sebab bakal mendiamkan diri dari masa ke semasa sebab banyak benda nak settle.

disebabkan interface yang sebegini rupa aku pasti ramai yang akan IM je dengan FB ni.tak pon ramai yang deactive FB sebab dah tak ada privacy langsung walaupun sedikit.jadi apa guna ade FB ni kalau semua benda orang lain tahu sedangkan status kawan yang takde dalam friendlist pon kalau dicomment orang lain akan baca juga.

so bila dah takde privacy ramai la yang akan bla dari FB ni kan?jadi sudah mesti mark zukerberg ni bankrupt.aku rasa mark ni sokong dengan statement akhbar "kerana facebook,ramai orang yang dah kahwin bercerai"
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

4 comments:

RinsyaRyc said...

fb baru comellllll gilo! (sindir ckit.. ekekeke)

http://bulatmata.blogspot.com/

RinsyaRyc said...

fb baru comellllll gilo! (sindir ckit.. ekekeke)

http://bulatmata.blogspot.com/

Miss Butterfly said...

benda2 yg tak sptotnye pon kuar jugak.. rimas dah ngn fb.. =_='

nf said...

sudah2 la upgrade facebook tu, mark zukerberg oi~