Saturday, September 10, 2011

al-fatihah.



assalamualaikum

kali ini aku nak update pasal sedara seislam kita yang mana aku terdorong untuk memberitahu bahawa ada sedara seislam kita di pakistan menurut sumber telah pon diseksa teruk teruk sehingga mereka mati atas hanya kerana tuduhan mencuri.

bukan apa bagi aku lah kan,walaupon aku ni orang luar tak tahu apa-apa tapi berdasarkan sumber yang aku baca ni mengatakan bahawa dua adik beradik ini merupakan pelajar pinta dan selalu menunaikan solat 5 waktu mengikut masa.

dan lebih yang dikatakan sedih sekali,salah seorang daripada dua adik beradik ini adalah tahfiz dan memenangi banyak pertandingan tapi dituduh dan diseksa sehingga mati.memang tidak berperikemanusiaan langsung.

sedih aku melihat videonya yang diseksa sehingga mati.apakah dosa dua adik beradik ini??kalau pon dikatakan mencuri perlu ke seksa sampai mati sedangkan kalau nak diikutkan hukum hudud hanyalah memotong tangan bukan seksa sehingga mati.

menurut sumber juga,arwah diseksa kerana kecemburuan sesetengah pihak yang tidak puas hati dengan apa yang mereka miliki.astafirullah.sesame islam pon jadi begini.manusia manusia.beginilah rupanya.mengalahkan binatang yang tidak empunya akal.kalau macam ni la gamaknya,aku rasa memang Islam takkan bersatu sampai bila bila pon.

entahlah kadang kadang aku merasakan pelik dengan sikap sesetengah orang ni.pantang orang lain lebih sedikit mulalah nak buat itu ini supaya orang itu tak dapat naik.haaihh.manusia manusia.ape nak jadi lah dengan manusia sekarang ni.mengalahkan binatang sedangkan manusia itu adalah ciptaan Allah yang terbaik kerana dikurniakan akal untuk berfikir dan membuat pertimbangan yang waras.haaaiihhh..

pape pon sedekah al-fatihah kepada arwah dan sila sebarkan video ini kepada orang ramai tanda protes dengan apa yang berlaku.jasa baik korang amat dihargai.hanya Allah sahaja yang mampu membalas segala kebaikkan korang.



sumber click sini
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

1 comment:

Penyu said...

al-fatihah.

#sekarang dimana, buat apa pun dah tak selamat.