Wednesday, December 7, 2011

susah kan?



assalamualaikum

aku tak tahu kenapa susah sangat untuk orang lain faham yang aku ada untuk mereka.menngambil berat tentang mereka dan menerima mereka seadanya.susah sangat ke nak faham?

kat sini aku tak nampak apa yang susah sangat untuk difahami.nak bagi tahu sakit,susah semua itu bukan susah sangat pon.masuk hospital ke ape ke,bagi tahu je.bukan aku nak makan orang.

tak perlu nak sembunyi semua bagai.lambat laun aku akan tahu jugak.dan bila aku dah tahu yang aku lambat mengetahui,saat itu aku da tawar hati.aku kuatkan diri aku untuk mereka.tapi?

mereka langsung tidak faham.aku kuatkan diri untuk mereka kerana aku syg mereka.aku nak ada selalu disisi mereka tak kira susah atau pun senang.susah sangat ke nak faham itu?

ye aku juga tahu,aku memang tak boleh nak buat apa-apa walaupun aku tahu perkara perkara seperti itu.tapi atleast aku akan cuba berada di sisi ketika diperlukan.salah ke?salah?



aku korbankan duit dan masa untuk melihat mereka bahagia dan gembira selalu.tapi mereka ada terpikir ke?mungkin ada lah tapi tak tahu la tak nak tunjuk ke ape itu i dont care at all.cukup bagi aku sekiranya mereka senyum dan tertawa.

kata-kata dan setiap percakapan itu adalah doa.sendiri pon tahu kan?itu sebab aku melarang sama sekali dan tak suka bila bercakap pasal mati ke,bila dah tak ada nanti ke ape ke,memang aku tak suka.nak mengingatkan,yes aku tak nafikan.tapi tak perlu nak cakap sampai macam tu.

aku cuba untuk positivekan diri mereka.tapi mereka selalu juga cakap pasal kematian.aku cuba untuk tahan mereka daripada bercakap begitu,ada juga yang cakap lagi.aku da fed up.

tak boleh ke selalu cakap benda positive?tak boleh ke?susah sangat ke nak cakap benda yang positive?susah?susah sangat nak fikir positive?tolong lah.aku tak suka betul orang cakap pasal mati semua tu.please la tolong jangan cakap pasal ini lagi.

sekarang ni aku rasa nak give up sebab aku sendiri tak mampu nak buat apa terhadap mereka.aku dah gagal.gagal untuk apa yang aku pertahankan.

"miracle happen with a positive words such as prayers.do think about that.maybe you're right,no body understands what you had been through.no body understand your painful feeling if they didnt even go through what you had been through.but you need to know,peoples who love you didnt stop praying for your wellness,healthiness and your happiness.you should be thankful to Allah because when you going through this,there is always someone who had similar happen to them,but the different is,there is no one stand behind them."

ini adalah ayat yang aku bagi kat muna.sesuatu yang perlu untuk difikirkan.sekarang ni terpulanglah pada diri masing-masing.aku tak boleh nak buat apa kalau mereka terus begitu.paksa pon tak guna kalau diri sendiri tak nak.tetap akan melakukan benda yang sama.

p/s:kalau tak syg diri pon,tolong fikirkan orang yang syg terhadap korang.


Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

1 comment:

MZ said...

mmg susah nak buat org faham apa yg kita rasa. tabah k. :)