Saturday, July 21, 2012

teguran




assalamualaikum

huuiii kali ni nak update plak tentang keikhlasan hati.keikhlasan hati ini ada banyak slot yang bererti ada dalam pelbagai aspect.so kali ni aku nak tegur keikhlasan hati ni dalam berblogging.

bukan maksud aku cara update entry semua.itu semua dalam entry lain.ni aku just nak tekankan,dalam dunia blogging ni kalau boleh ikhlaskanlah hati tu bukan sekadar berkata-kata.

meaning kalau da kata follow orang tu,biarlah follow bebetul.jangan copy paste je kat blog orang/post orang "hai saya da follow awak,follow saya balik ye" oh come on la guys.orang lain pon berblogging jugak tapi bukan sehari dua nak tipu orang pasal follower ni.

owner blog itu boleh check la follower dia naik ke tak.tak pepasal da tipu orang kata follow tapi tak follow pon.dah muka kena cop pentipu.tak menahan betul.bukan sekali dua benda ni berlaku.ramai da aku dengar kena macam ni termasuklah aku.

kalau da kata follow tu,buat buat la cara follow dengan tekan butang follow.bukan kena bayar pon.yang nak tipu orang kata da follow tapi tak follow tu kenape?kan da buat orang ramai menyampah?

lagi satu,jangan amalkan "i follow you,you follow me back" sebab ramai blogger tak suka benda macam tu.terutama blogger yang dah lama berblogging ni.isu dah lama.tapi saje aku tekankan sebab dah makin menjadi jadi.

jangan risau lah pasal follower tu.tak ke mana pon nak kejar follower beriban.kalau penulisan,bahan dan entry memang tip top,tak perlu suruh orang follow pon orang akan follow sendiri.

dalam dunia blogging ni,paling pantang kalau orang suruh follow blog dia secara tiba tiba.macam kena paksa.suka ke kalau orang paksa korang buat sesuatu yang korang tak suka?mesti tak kan?macam tu jugaklah dalam dunia blogging ni.

harap berubahlah trend macam ni.kerana trend macam ni la ramai blogger yang dah macam give up dan malas nak update blog diorang.bukan nak cakap aku ni perfect sangat lah sempurna lah ape la yang melambangkan sempurna.

cuma tegur berdasarkan apa yang aku perhatikan selama ini.itu je.salah silap dan terasa mohon maaf.semoga kita semua mendapat keberkatan dalam bulan ramadhan ini.
Terima kasih atas kesudian membaca entry saya.Like jika suka entry ini.

2 comments:

nuurjana said...

http://nuurjana.blogspot.com/2012/07/ahad-yang-tenang.html


rama-rama terbang sini..^^

Unknown said...

takpa takpa..cool..:)

salam ramadan..:)